Mavi bluz dikiş aşamaları 1

Hayırlı mutlu günleriniz olsun
Yaklaşık iki ay kadar önce,arkadaşımın çiçekli bluzu diye bir yayın yapmıştım. 
Hatırlamak isteyenler için buradan bakabilirsiniz.
Arkadaşım aynı modelden iki tane istemişti. Bu da mavi olanı. O zaman söylemiştim.
Nasıl yaptığımı belki gösteririm diye.
Dilimin döndüğünce anlatmaya çalışacağım. 
Düz bluz kalıbını göğüs altından arkadaşımın ölçüsüne göre kestim.


Arka eteğin arka ortası kısmını kumaş katına gelecek şekilde yerleştirerek 
8 cm büzgü payı verdim. 

Üstten sabunla,alt çizgileri belirlemek için de ben dikiş rulosu kullanıyorum. Tabi kumaşın altına,sarı veya beyaz karbon kağıdı koyuyorum. Yalnız beyaz kumaşlar da sarı karbon pek olmuyor. Dıştan sarı çizgiler belli olabiliyor.
Ön eteği de tıpkı arka etek de olduğu gibi,ön etek ortasını kumaş katına getirip 8 cm büzgü payı verdim.

Arka beden arka ortasını kumaş katına yerleştirdim.


Ön bedeni ise beden de pat fazlalığı olmadığı için,yani ilik düğme 
yeri için,1,5 cm öne fazlalık,1cm de beden yanına fazlalık verip öyle çizdim. 
2,5 cm.hepsini öne versem bu sefer de yaka büyük olur uğraştırır. 

Ön ve arka bedeni bu şekil de üst üste koyup ekledim.

Ön ve arka eteği de birbirine ekledim

Kenarlarından makine çektim. Overlok yaptım. Makinede eteğin üst bel bölgesine büzgü çektim. 

Ön pat yerlerine tela yapıştırdım. 

Yaka kalıbını kumaş katın da iki adat kestim. İçine yapıştıracağım,telasını da kestim.

Telayı birine yapıştırdım.1cm içeri kıvırarak ütüledim.

Öbür parçanın üzerine koyup makine çektim.

İçindeki kumaş fazlalığını temizleyip çevirdim. Yakamız meydana çıktı.

Ön patların ilik düğme yerlerini içe kıvırıp makine çektim.

Bedenin ve yakanın arka ortasını bularak,yüze yüz gelecek şekil de yerlaştirdim.

Yerleştirdikten sonra baştan başa iğneledim.

Makine de dikip çevirdim. Bundan sonra ister elde baskı yapın,isterseniz makinede de dikebilirsiniz.

Hakim yakanın bitmiş hali.


Bedeni alt eteğin büzgüsünü eşit şekilde ayarlayıp,üst bedenle birleştiriyoruz 



Belini teğellediğim yerden makine de diktim.

Artık devamı ve bitmiş hali yarın olacak inşaAllah. Bugün okulum çok erken başlıyor. Şehir dışından da 
akşama misafirim gelecek.Ben biraz etrafı toparlıyım:) Çok işim var çok:)
Allah'a emanet olun. Görüşmek üzere



















10 yorum:

  1. Aynı renkten benim de bir kumaşım var ve nasıl yapsam diye düşünürken sizin bu paylaşımınız fikir olarak çok iyi oldu benim için.Belki işleme koyarsam bende paylaşabilirim.Elinize sağlık,
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir verebildiysem ne mutlu. İnşaAllah yapıp paylaşırsınız. Teşekkür ederim. Sevgilerimle

      Sil
  2. eminim bitmişi harika olucak canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir modele benziyor arkadaşım rengide harika.. kolay gelsin bakalaım. :) bu arada bloğunun ikinci yılıymış... hayırlı olsun çok uzuun seneler güzel paylaşımlarda buluşmayı diliyorum... sevgiler, Allah'a emanet ol! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet saadetcim. Bu modeli bende çok beğeniyorum. Dediğin gibi rengide çok tatlı. Çok teşekkür ederim canım. Allah razı olsun. Sen de Allah a emanet ol. Sevgilerimle

      Sil
  4. Çok güzel anlatmışsınız bitmişini de bekliyoruum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Yayında yarın demiştim ama., yoğunluktan bitmişi yayınlamaya fırsatım olmadı. İnşaAllah en kısa zamanda yayınlıycağım.teşekkùrler. sevgilerimle

      Sil