Kakaolu Elmalı Tart

Bugün arkadaşıma davetliyim.Ben de giderken eli boş gitmek istemedim. Daha önce yapıp, test edip onayladığım bu elmalı tartı yaptım.Umarım arkadaşım beğenir.Tarifi şöyle:

1 yumurta
3 kaşık yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
yarım paket yumuşak margarin
1 çay bardağı pudra şekeri
vanilya-kabartma tozu
aldığı kadar un
5 adet elma
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
isteğe göre ceviz, fındık vb.

Yapılışı:Tüm hamur malzemelerini karıştırıp kulak memesi kıvamında hamur yapın. Hamuru tart kalıbına göre yerleştirin.Dışta kalan kenarı kesin. Elmaları rendeleyip şeker ve tarçın koyarak suyunu çekene kadar pişirin. Hazırlanan içi soğuyunca tart hamurunun üzerine yayın.Kenardan artan parçaları merdane ile açın.Sonra iki cm şeritler halinde kesip, hamurun üzerine kafes şekli verin.180 derecede üzeri kabarana kadar pişirin.



Ben tariflere her zaman %100 bağlı bir ev aşçısı değilim. Benim için evde ne varsa mantığı geçerlidir.O yüzden tartın hamurunu önceden yaptığım kakaolu kekten artan unla yaptım. İçinede elmadan başka evde ne bulduysam doldurdum.En iyisi mi siz bana bakmayın.Yaparsanız yukarıdaki tarifine göre yapın. Şimdii apartmanın altındaki pastaneden bir kaç tane de taze simit aldıktan sonra işlem tamamdır. İnşaallah güzel bir gün beni bekliyor. Görüşmek üzere ...

4 yorum:

  1. ellerine sağlık canım...
    muhteşem olmuş....

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Fatmacığım, harika olmuş☆★☆
    Süper bir fikir, gerçekten bunu ben mutlaka denemeliyim dedim...
    Ellerine kollarına sağlık, bir gün benim içinde yaparsın belki ha:)))
    Sevgilerimle♥♡♥

    YanıtlaSil
  3. gurme Şirine:çok teşekkür ederim canım,

    YanıtlaSil
  4. benbir:canım çok teşekkür ederim.inşallah senin içinde yaparım bir gün.bellimi olur.büyük bir mutlulukla.

    YanıtlaSil