Dar Gelen Kola Peyik Dikişi


Hayırlı günler arkadaşlar.
Bazen dikişte acil çözümlere ihtiyaç duyabiliriz.
Basit gibi görünen ama baya önemli olan. Bir adet tuniklik almak için gittiğim kumaşçıdan
kumaşın kalanı bana çok uygun geldiği için aldım. Haliyle bir tuniklikten fazla oldu.
Yaklaşık 2,25 cm civarı.
 Elbise de düşünmediğimden, baktım artan kumaş da pek
bir işime yaramayacak. Ben de iki adet bluzluk kestim. Yalnız desenli ve özellikle de 
deseni yukarı baktığı için kollarında yetememe sorunu yaşadım. Onun için olması gerekenden
daha dar kesmek zorunda kaldım. Bunun üzerine pervaz yani peyik  yöntemine başvurdum.
Belki sizin de işinize yarar düşüncesiyle resimledim. Bakalım nasıl yapmışım.
İlk olarak artan parçalardan üstte görüldüğü gibi 9-10 cm civarı üçgen bir parça kestim. 





ilk önce bir tarafını iğneleyip diktim
 

Daha sonra öbür tarafını da birleştirip kolu dikiyoruz
 




sonun da  böyle bir görüntüye ulaşıyoruz
 


10 yorum:

  1. Fatma hanımcığım,eskiden annemler hem kolları hem de pantolon ağlarını böyle yaparlardı,ne güzel anlatmışsınız.Cepte dursun lazım olur elbet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pantolon ağı aklıma gelmedi benim. hatta annem sürekli dikerdi.çok teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  2. Akıllıca , bu yöntemi pantolon ağında kullanırdı annem. Büyük beden olunca kumaş eni yetmezdi ağa ek yapardı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden kumaşlar da şimdiki gibi çift en fazla olmazdı.onun için mecbur ek yapmak gerekirdi:)

      Sil
  3. Cok mantikli!!! Paylasim icin tesekkurler, illaki isimize yarar Fatmacigim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belli olmaz belki bir gün lazım olacağı tutar. ben teşekkür ederim.sevgiler:)

      Sil
  4. Usta terzi az kumaştan bol gömlek yaparmış. çok iyi. Tebrik ederim sizi

    YanıtlaSil
  5. Harika bir paylaşım canım emeğine sağlık. Yetmeyen kumaşlar itina ile yettirilir...:)))

    YanıtlaSil
  6. Sayenizde yeni bir dikiş terimi öğrenmiş oldum. Teşekkürler paylaşım için. Takibe aldım. Bana da beklerim. guzelisleri.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Fatma hanımcığım benim gibi dikişe yeni başlayanların çok eksiği var bu anlatımlarınız emin olun çok işimize yarayacak ...emeğinize sağlık Allah razı olsun.

    YanıtlaSil