Komşumun Ceketi ve Pratik Hakim Yaka


Hayırlı akşamlar arkadaşlar.
Sonunda komşucuğumun ceketi de bitti. Rengi fotoda pembe gibi çıkmış ama açık somon rengi. Likralı yazlık bir kumaş. Görünüşte çok güzel. Ama ütü yapınca sanki açılıyor genleşiyor.  Beni biraz zorladı. Değişik bir kumaşmış.Kalıbını komşumun daha önce dikilen ceketinden çıkardım. Ceketi masanın üzerine yaydım. Üstüne de parşömen kağıdını serdim iğneledim. İğnelediğim yerlerin üzerinden çizdim. Burda dergisinden kalıp çıkarmaktan daha fazla oyaladı beni. Sanırım benim dergiden kalıp çıkarmaya bünyem alışmış. Başka türlü zor geliyor. Ceket 40 beden. Kuplu. Komşum cep, yaka, astar vb. bir şeyler istemedi. Tamamen yaz için düşündüğünü söyledi. İyi günlerde giysin inşallah. 





Seda isimli bir ziyaretçim dikişe yeni başladığını elinde hakim yaka kalıbı bulunmadığını yazmış ve pratik olarak benden hakim yaka kalıbı istemiş. Ben de aşağıdaki fotoğraflarla anlatmaya çalıştım.


Daha tamamladığım kendime yaptığım kap ın yakasını A4 kağıdının üzerine bu şekilde yerleştirdim.


Boyun oyuğunu kalemle belirledim. 



Üç cm boyutunda yine kalemle çizdim. 



Çizgileri birleştirdim.


Bu şekilde bir hakim yaka meydana çıktı.İnşallah faydalı olur. 


Allah'a emanet olun.Görüşmek üzere.

17 yorum:

  1. Yaka anlatımına bakınca çok pratik görünüyor. Ceketi de çok beğendim. Komşun güle güle kullansın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elde hakim yaka kalıbı bulunmazsa buda pekala iş görür diye düşünüyorum. Yorumun için teşekkür ederim yelda cım.sevgiler

      Sil
  2. çok güzel olmuş güle güle giyinsin komşunuz :)

    YanıtlaSil
  3. Gene çok güzel olmuş ve çok güzel anlatmışsın...
    komşun da güle güle giysin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım benim.sevgilerimle eyüpcüm

      Sil
  4. fatmacım ellerine sağlık her zaman ki gibi kusursuz.. rengini çok sevdim ben.. haki yaka kalıbı da gayet pratik olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ceyda cım.rengi benimde çok hoşuma gitti.kusursuz değildir.vardır yine.guzel bakan güzel görür.evet pratik elde olmadıği zamanbu şekilde çıkarılabilir. Sevgiler canım

      Sil
  5. Maşallah arkadaşım kalıbı kendin uyguladın demek.. çok güzel ve muntazam olmuş ellerine sağlık. Hamarat kadınsın vesselam. :) Burdadan çıkarıyordum bende. Biraz zor oluyor sabır lazım. Çalışmanı çok beğendim canım profesyonel arkadaşım benim. :) Komşun da hayırlı günlerde giysin bakalıım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saadet cim bende genelde burdadan çıkarıyorum.o komşuya özel bir çalışmaydı.sorun olsun istemedim.güzel sözlerin beni çok mutlu etti.Allah razı olsun.sevgiler arkadaşım.

      Sil
  6. ceket çok hoş olmuş elinize sağlık. bende dikişle acemi olarak uğraşıyorum, hakim yaka kalıbı anlatımınız benimde işime yarayacak. etek, pantolon denemelerim oldu ama üst kıyafetleri hiç denemedim,kol takmak ve pens olayı gözümü korkutuyor bilhassa. bugün fırsat bulursam bir üst kıyafet denemeye çalışayım bakalım, inşallah zorlanmam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mariam çok teşekkür ederim.eğer imkanın varsa bir dönem de olsa dikiş kursuna gitmeni tavsiye ederim.internetten bazı siteler var bildiğim kadarıyla onlardanda bakabilirsin.aslında kol ve pens olayı göz korkutucu değildir.öğrendikten sonra ne kolaymış diyeceksin sana kolay gelsin.sevgiler

      Sil
  7. ne güzel anlatmışsın canım.cekette harika görünüyor.ellerine emekelrine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutfağa buyrun.çok teşekkür ederim canım.sen güzel görüyorsun da ondan.sevgilerimle

      Sil
  8. ellerine sağlık becerikli ablacım.komşun da güle güle kullansın.hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  9. Hakim yaka fikrini tuttum...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş,yaka kalıbını böyle pratik çıkarmak hiç aklıma gelmezdi.Ben göz kararı yapıyordum ama zor oluyordu.Çok güzel paylaşım teşekkürler..))

    YanıtlaSil