Fi Tarihinde Yaptığım Mis Meyve Sabunları :)

Hayırlı huzurlu günler arkadaşlar
Mis meyve sabununu duyanlarınız vardır büyük bir ihtimalle.
İşte bende seneler önce Kastamonu da öğrendim.
Apartman günümüzde bir arkadaşım sepet için de getirmişti. Çok hoşuma gitmişti.
O dönem ben de haftanın 3 günü dikiş kursuna yazılmıştım. Halk eğitim de
sabun kursu açılınca ,diğer iki gün de oraya yazıldım.
Üçer aylık dönemler halinde iki defa devam ettim. Hocamız Edirne den gelmişti. Ora da eğitim
almıştı. Zaten bu işin doğduğu yer Edirne. Mis meyve sabunu
Osmanlıdan günümüze kadar ulaşan bir el işi sanatımız.

Yapımı biraz zahmetli olsa da oldukça zevkli bir uğraş. Genelde kokulu beyaz kalıp sabunlardan yapılıyor. Rendeleyip ılık su ile mantı hamuru kıvamında yoğuruluyor. Bundan sonra el mahareti devreye giriyor. Kalıbı falan yok. Meyveler oluşturulduktan sonra 10-15 gün civarı kurumaya bırakılıyor. Sonra gıda boyası ile boyanıyor. Gerçek meyve sapları ile elma kiraz karpuz çekirdeği ile süsleniyor. Sonra sepetleniyor.
 Üzeri streç film ile kapatılıyor. Usulüne uygun saklandıktan sonra su ile temiz etmeyecek çok fazla güneş gören yerde olmayacak 10-12 sene civarı dayanma süresi var bildiğime göre. Meyve sabunu dedim ama çeşit çeşit çiçekler, gül, menekşe,sebzeler,kahvaltı tabakları falan da yapmışlardı arkadaşlar. 
O dönem dikişe de devam ettiğimden öğrendim ama çiçeğe çok zaman ayıramadım.

Mis meyve sabunu Kastamonu'da çok sevildi. Ben Malatya'ya gittikten sonra bile kursumuz senelerce devam etti ve de bildiğim kadarıyla halen devam ediyor. Hatta ustalık belgesi alan arkadaşlar ilçelerde bile kurs açtı. Ama her yerde aynı ilgiyi görmüyor. Mesela Malatya'da pek ilgi görmemişti. Alışveriş merkezine Edirne'den stand gelmişti. İki ay içinde satış yapamadığından gitmişlerdi. 

Bana göre daha çok kurs ortamında yapılması gereken bir uğraş. Belki büyük evlerde bir hobi odan varsa olabilir ama diğer türlü biraz etrafı batırıyor. 

Allah'a emanet olun. Görüşmek üzere. 












12 yorum:

  1. Ellerine ve emeğine sağlık. Ne güzel görünüyorlar. Gerçeğinden ayırt etmek çok zor. Epeyce de emek istiyormuş. Benim gibi sabırsızların yapacağı bir iş değil. Seyretmek de güzel.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bülbülüm:) emek istiyor ama gerçekten çok zevkli, terapi gibi.mesela yuvarlak yaptıktan sonra masaya vurup sıkıştırma yapıyorsun. İçin de hava kalmaması lazım. O esna da sinir olduğun birini düşünebilirsin:)) sevgiler canım

      Sil
  2. Sevgili Fatmacigim,
    Harikasın yaaaa, Maşallah★☆★
    Elinden her iş gelen canım benim,
    Son on güne giriyoruz, dua edelim karşılıklı.
    Selam ve Muhabbetle♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevdem. Allah razı olsun. Dualarım seninle:) sevgiler canım

      Sil
  3. Fatmacim ellerine saglik kaddesim ne kadarda guzeller, gercek gibi, hele su yumurta civciv kismina bayildim:))
    Vaktiyle tv.de gorup epey merak sarmistim, bulundugum yerde varmi kursu diye epey arastirmistim, hatta kamuoyu olusturalim isteyelimde dikis nakis kursumuza koysunlar demistim ama malesef sartlari varmis bir suru, basarili olamadim, talep yok diye koymamislardi:((
    Hala bir yerlerde gorsem hayranlikla izler dururum cok isterdim ogrenmeyi, neyse nasip bi gun olur belki, ellerine saglkk tekrardan, hayirli ramazanlar kardesim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Allah razı olsun.evet senin de dediğin gibi her yerde ilgi görmüyor. İlgi gördüğü yerde de çok seviliyor. Kastamonu gibi. Ankara da oturuyorsan sana öğretebilirim:) daha çok senin el maharetin önemli. İnternette hiç videosu varmi ki ? Yapımıyla ilgili. Varsa onlardan da bakabilirsin.sanada hayırlı ramazanlar, sevgiler canım

      Sil
  4. Fatma hanım çok güzel görünüyorlar. Ellernize sağlık. Özellikle meyve li olanlar süper. ..

    YanıtlaSil
  5. Yenilesi sabunlar olmuş, çok gerçekçiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyormusunuz Berrin hanım. Biz kursta yaparken.halk eğitimin kreşi vardı. Ordan çıkan minikler meyveleri gerçek zannedip yemek isterlerdi:))

      Sil